Školy zapojené do projektu "Rozvoj potenciálu nadaných dětí" byly v průběhu září poprvé navštíveny mentorkami projektu SYNAPSE. Společnými silami by měli v následujících měsících vytvářet koncepci s konkrétními kroky, které pomohou školu vést správným směrem na cestě k podpoře nadání a vyvážené inkluzi.
Podpora nadání
Vyvážená inkluze - rozvoj potenciálu nadaných dětí
Jak bude probíhat podpora nadaných dětí v rámci projektu MAP Čáslavsko?
Cílem je poskytnout podporu školám v práci s nadanými dětmi. Pět škol z ORP Čáslav, které se přihlásily ke spolupráci tak dostane příležitost implementovat do svého každodenního života systém podpory nadání.
Jak to bude vypadat přímo ve školách?
Každou ze zapojených škol navštíví minimálně 3x během školního roku 2024/2025 tým dvou zkušených mentorek, které se problematice nadaných dlouhodobě věnují. Společně se školou budou prostřednictvím pozorování, analýz, sběru dat o situaci ve škole, řízených rozhovorů se zástupci vedení školy, pedagogického sboru i žáky samotnými, vytvářet koncepci s konkrétními kroky změny, které by měly školu vést správným směrem na cestě k podpoře nadání a vyvážené inkluzi.
Současně budou mít zapojené školy příležitost podívat se při dvou exkurzích do škol, které již systém podpory nadání do svého života implementovaly a inspirovat se tak příklady dobré praxe.Aktivita je realizována prostřednictvím spolupráce MAP Čáslavsko s organizací Asociace freelancerů ve školství z. s. (AFREŠ), která je akreditovanou institucí MŠMT. Ta realizuje vzdělávací, osvětové a další aktivity na podporu nadání a vyvážené inkluze v ČR a je realizátorem projektu Synapse podpořeným Nadací RSJ.
Jedním z projektů implementace MAP IV je i pilotáž nastavení systému podpory nadaných dětí ve školách. V rámci realizace MAP by se tento systém měl aplikovat na pěti základních školách čáslavského regionu, které byly této myšlence otevřené. Tuto aktivitu realizuje MAP ve spolupráci s projektem SYNAPSE.