Články aktuality 4

Školy zapojené do projektu "Rozvoj potenciálu nadaných dětí" byly v průběhu září poprvé navštíveny mentorkami projektu SYNAPSE. Společnými silami by měli v následujících měsících vytvářet koncepci s konkrétními kroky, které pomohou školu vést správným směrem na cestě k podpoře nadání a vyvážené inkluzi.

Divadelní festival základních škol sice rozbalí svůj červený koberec až za dlouhých (možná vlastně krátkých) 268 dní. Nicméně po dnešním setkání můžeme prozradit, na jaká představení se můžete těšit-tak například: "O podivuhodném založení kostelíka v Lochách", nebo Příběh o lišce Bystroušce aka lišce Elišce ze žlebské obory. Nebudeme prozrazovat...

S novým školním rokem se náš tým rozrostl o rodilého mluvčího angličtiny. Jedná se o sílenou pozici, tzn., že se rodilý mluvčí snaží rozvazovat jazýčky žáků na sedmi základních školách-v Bílém Podolí, Krchlebech, Potěhách, Vrdech, Zbýšově, Žehušicích a ve Žlebech. Na hodnocení je ještě brzy, zatím ale vše působí prostě WOW!

Pracovní skupina pro zavádění moderních didaktických forem do výuky je v MAPu novinkou. Od prvního setkání jsme neměli velká očekávání a o to příjemnější bylo, že účastnice nápady doslova sypaly z rukávů. Nikoho dnes asi nepřekvapí využívání AI, ani že moderní nemusí vždy nutně souviset s technologiemi. Jen namátkou-vrstevnické učení, badatelská...

Opakování je prý matka moudrosti, proto jsme si i přesto, že členové Pracovní skupiny financování jsou vesměs "matadoři" v oboru připomněli, k čemu by naše úsilí mělo vést: navrhovat, jakým způsobem bude financována realizace aktivit zapracovaných do SR MAP/akčních plánů, doporučovat jednotlivé finanční zdroje (EU fondy, státní rozpočet ČR,...

Úvodní setkání Pracovní skupiny rovné příležitosti nebylo jen "seznamovacím kolečkem", ale přineslo nad očekávání celou řadu velmi zajímavých podnětů k další diskuzi mezi školami v území. Jen namátkou: malotřídkám chybí zpětná vazba o připravenosti jejich absolventů při přechodu do úplných škol, přechod dětí z MŠ do ZŠ by si také mnohdy zasloužil...

V úterý 21. května 2024 se konalo ustavující zasedání Řídícího výboru MAP IV, na kterém byla aktualizována členská základna. Vedle obměny zástupců některých institucí byli přijati i dva noví členové. Nový Řídící výbor následně odsouhlasil základní dokumentaci-Statut, Jednací řád, Komunikační plán a Organizační strukturu MAP. Členové RT dále...

Jedním z projektů implementace MAP IV je i pilotáž nastavení systému podpory nadaných dětí ve školách. V rámci realizace MAP by se tento systém měl aplikovat na pěti základních školách čáslavského regionu, které byly této myšlence otevřené. Tuto aktivitu realizuje MAP ve spolupráci s projektem SYNAPSE.